CBD jako suplement

CBD jako suplement przed treningiem – jakie daje korzyści?

CBD jako suplement? Intuicyjnie może się wydawać, że zażywanie oleju CBD po treningu jest bardziej wskazane. W końcu pomaga on złagodzić ból, zmniejszyć stan zapalny i niepokój. Jednak wielu sportowców na całym świecie stosuje olej CBD przed rozgrzewką. Dlaczego? Okazuje się, że dzięki temu możliwe jest szybsze osiąganie celów treningowych.

CBD na stres i niepokój

Złe samopoczucie jest jednym z powodów bezowocnych treningów. Ćwiczenia wymagają koordynacji i równowagi, a niepokój to rujnuje. Kiedy ciało jest zestresowane, ponieważ nie było w stanie prawidłowo się zregenerować lub gdy potrzebuje czasu, aby przystosować się do nowych treningów, zużywa więcej energii, a przez to osiąga się coraz gorsze wyniki. CBD jako suplement przed treningiem – jakie daje korzyści?

Napięte mięśnie zwiększają ból, jednocześnie prawie nie przynosząc rzeczywistych korzyści z treningu. Stres i niepokój, zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej, wpływają na naturalną równowagę ciała, w tym na działanie układu oddechowego czy sercowo-naczyniowego.

I tu pojawia się miejsce dla oleju CBD. Kannabidiol intensyfikuje treningi, zmniejszając objawy lęku i pomagając organizmowi czuć się swobodnie. Jest w stanie złagodzić napięcie i stłumiony stres. Dzięki temu ruchy stają się bardziej płynne i precyzyjne, oddech wraca do normy, a komórki stają się lepiej dotlenione i odżywione – to pozwala mięśniom na rozbudowę.

CBD dla skupienia i wytrzymałości

Skupienie i wytrzymałość to z kolei dwa klucze do udanej sesji treningowej. CBD wspiera wydajność mózgu, w szczególności poprawia energię i koncentrację, a nawet pamięć i funkcje poznawcze.

Olej CBD nie tylko sprawia, że można się koncentrować pomimo czynników zewnętrznych i wewnętrznych, ale także pomaga utrzymać tę wzmożoną pracę mózgu. Zamiast 10-minutowego intensywnego treningu można więc ćwiczyć przez dłuższe okresy na podobnym poziomie skupienia.

Jak CBD reaguje z innymi suplementami przedtreningowymi?

Jak każdy inny produkt spożywczy, CBD może reagować z różnymi substancjami. Należy unikać suplementów o podobnych skutkach ubocznych jak CBD, np. melatoniny, która może intensyfikować senność.

Poza tym łączenie niektórych składników odżywek sportowych z CBD może nasilać pewne nieprzyjemne objawy. Do substancji, które mogą być problematyczne podczas stosowania oleju CBD, zalicza się:

  • l-tryptofan,
  • kofeina,
  • skullcap,
  • szałwia,
  • dereń jamajski.

Skutki uboczne takiego połączenia nie są zagrażające życiu i odnotowano je tylko w kilku przypadkach, jednak warto zdawać sobie z nich sprawę. Na pewno mogą być niepokojące i niekomfortowe, więc gdy tylko pojawi się senność, biegunka czy suchość w ustach, to warto rozważyć zrezygnowanie z niektórych suplementów lub zmniejszyć ich ilość.

CBD jako suplement? Jaką formę CBD wybrać przed treningiem?

Kapsułki i inne artykuły spożywcze z CBD są podawane doustnie, co oznacza, że muszą zostać przetworzone przez układ pokarmowy, zanim dotrą do krwiobiegu. Dlatego uzyskanie efektów może zająć aż do 2 godzin. Z drugiej strony mają dłuższy czas działania i zapewniają stałą dawkę w każdej porcji.

Olej CBD to płynny ekstrakt, który znajduje się w szklanych butelkach z dołączonym zakraplaczem. Stosuje się go pod językiem, dzięki czemu CBD omija wątrobę i wchłania się przez maleńkie naczynia włosowate w jamie ustnej. Korzyści z takiego sposobu aplikacji są odczuwalne już po 15-30 minutach i utrzymują się do 6 godzin. To jedna z najbardziej biodostępnych metod, łącząca precyzję dawkowania z łatwością użycia.

Waporyzacja to najszybszy i najskuteczniejszy sposób na dostarczenie CBD do organizmu. CBD wchłania się przez tkankę płucną, zapewniając niemal natychmiastowe efekty.

Podziel się artykułem ze znajomymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email