CBD jako suplement diety jest coraz popularniejszy.

CBD jako suplement diety – korzyści ze stosowania

CBD jako suplement diety jest coraz popularniejszy. Olej CBD obecny jest na rynku na od wielu lat, jednak nadal nie ma jasnych zapisów prawnych odnośnie tego, do jakiej grupy produktów powinien on zostać dodany. I chociaż na oficjalną definicję pewnie będzie trzeba jeszcze trochę poczekać, to nie da się ukryć, że olej CBD to rodzaj suplementu diety, którego stosowanie może potencjalnie przynieść znaczące korzyści zdrowotne.

CBD jako suplement diety. Dlaczego warto zainteresować się CBD?

CBD, którego pełną nazwą jest „kannabidiol”, to popularny naturalny środek, reklamowany w ostatnich latach z powodu wielu efektów prozdrowotnych. Związek ten jest jednym z ponad 100 kannabinoidów występujących w konopiach indyjskich – Cannabis sativa. W przeciwieństwie do THC lub „tetrahydrokannabinolu” jest niepsychoaktywny. Oznacza to, że po jego zażyciu nie jest możliwe uczucie „haju”, bycia nietrzeźwym czy utraty kontroli. W swoim działaniu bliżej mu do melisy (chociaż jest to bardzo daleko idące porównanie).

Wpływ CBD na ludzi

Jeśli przegląda się oferty sklepów z produktami naturalnymi, prawdopodobnie natrafi się w nich na wiele komunikatów marketingowych o korzyściach zdrowotnych płynących z CBD. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że znaczna część z nich nie jest jedynie chwytem reklamowym – CBD zostało gruntownie przebadane w setkach badań i na ich podstawie udowodniono, że związek ten może:

  • zmniejszać odczuwalny ból,
  • być pomocny w leczeniu objawów astmy,
  • ograniczać częstotliwość i siłę napadów padaczkowych,
  • promować uczucie spokoju,
  • ułatwiać zasypianie,
  • zmniejszać migreny,
  • wspierać chorych na Parkinsona i stwardnienie rozsiane,
  • niwelować nadmierny stres i niepokój.

Większość ludzi zgłasza stosowanie dostępnych bez recepty suplementów z CBD w celu rozwiązania problemów, takich jak np. niepokój i ból. Wiele badań na ludziach potwierdza, że ​​CBD może pomóc złagodzić objawy powszechnych schorzeń. Niedawny raport umieszczony w Journal of Dietary Supplements wykazał, że ​​codzienna suplementacja CBD (15 mg przez 6 tygodni) skutkowała poprawą odpowiedzi na stres, zmniejszeniem cholesterolu HDL oraz zwiększeniem jakości i ilości snu.

Jak stosować suplementy z CBD?

Przy tak wielu dostępnych obecnie formach CBD, to łatwość stosowania i dawkowania powinna być kluczowym czynnikiem przy wybieraniu właściwego produktu. Mogą różnić się one między sobą biodostępnością, która odnosi się do stopnia i szybkości, z jaką substancja dostaje się do krwiobiegu.

Najpopularniejsze formy aplikacji to:

Olej CBD stosowany pod językiem

Podanie podjęzykowe odnosi się do olejów CBD i aerozoli doustnych, które aplikuje się przez umieszczenie kilku kropli produktu. Sposób ten jest uważany za jeden z najprostszych i najskuteczniejszych przy zachowaniu wysokiej biodostępności. CBD trzymane pod językiem może być bezpośrednio przetransportowane do krwiobiegu użytkownika. Takie stosowanie pozwala ominąć wątrobę, która rozkłada CBD, dlatego taką formę uznaje się za znacznie bardziej skuteczną niż podawanie doustne. CBD jako suplement diety jest coraz popularniejszy.

Doustne CBD

Olej CBD może być spożywany doustnie poprzez połykanie jadalnych produktów. Dotyczy to wszelkich kapsułek, żelków, cukierków, napojów itd.  Warto pamiętać o tym, że CBD jest rozpuszczalne w tłuszczach, dlatego ten suplement diety jest najskuteczniej wchłaniany do krwiobiegu, gdy jest trawiony razem z wysokotłuszczową przekąską lub posiłkiem.

Doustne spożycie oleju CBD jest często preferowaną metodą spożycia ze względu na jego wygodny i dyskretny charakter, a także maskowanie naturalnego, ziemistego smaku. Doustne przyjmowanie CBD może być świetną opcją dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z tym środkiem.

Podziel się artykułem ze znajomymi:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Produkty, które mogą Cię zainteresować: